tobbix

Alla inlägg den 21 december 2011

Av tobbe bergman - 21 december 2011 17:33

Varför luras folk av att köpa kost tillskott ? Varje år tjänar företaget miljoner på dessa onödiga saker. Ät vanlig mat i stället som förr. Förr fanns det inte kosttillskott så varför ens använda det nu.


När vi är under diet och skall bli i form glömmer många även bort att dricka ordentligt med vatten. Vatten minskar kroppens stresshormon kortisol som är oerhört muskelnedbrytande.


Gör träningen enkel i stället. Träna , ät, sov och var glad är mitt måtto. Konditionen ,maten och vilan är dubbelt så viktigare för att bli i form än själva styrketräningen som bara skall stimulera musklerna att växa.


Titta på Ingemar stenmark som aldrig styrketränar utan bara kör effektiva motionsformer och äter bra. Visst han är smal men har en fysik inte många kan mäta sig med.


Börje salming som bara tränar ca 2 styrkepass i veckan och resten kondition. Även han har en superfysik. Det handlar så klart inte att jämföra sig med andra utan du skall alltid lyssna till din egen kropp. Vad jag menar är att du inte behöver lägga så mycket tid på själva träningen för att bli i bra form.


Som jag sagt tidigare så är intervall träning den bästa fett förbrännande metoden på kortast tid. Krävs så klart du har en bra grundkondition innan. Jag tror att många lägger ner sin träning för snabbt pga av att de lägger ner för mycket tid och det blir då mentalt jobbigt. Att köra få korta styrkepass när du har ork och effektiv cardio på kort tid så hinner du med dina övriga intressen lättare. Varför inte välja något som ger bäst resultat på kortast tid. Likaså med maten. Ät när du är hungrig. Svårare eller krångligare behöver det inte vara.


15 min intervall löpning ökar din efterförbränning ( nej du bränner inte medans du löper utan efteråt precis som med styrketräningen ) mer än dubbelt än om du ex skulle ta 1 timmes långsam promenad.


Lär dig att slappna av i din kosthållning, träning och motion så lever du längre :)


Ha en underbar kväll alla fina människor för det ska jag ha :)

Av tobbe bergman - 21 december 2011 13:19

Då mina ben fortfarande växer sig större och starkare efter snart 2 veckors vila från benträningen så märker man att man varit övertränad igen. Därför är det nog bäst jag även vilar överkroppen i två veckor så den också växer sig större och starkare. Men det är skönt så här i juletider när det är jul och nyår med mera:)


2 januari 2012  kör vi igång med träningen igen hade jag tänkt mig :) Så blir mest intervall träning i form av löpning för mig nu under vilo perioden :)


Onsdagen har i alla fall börjat bra idag :) Mys :) Även fått i mig en god middag :) Lägga sig ner och läsa lite kanske :) Rätt skönt ibland :)


Ha en underbar dag alla goa människor :)

Ovido - Quiz & Flashcards