tobbix

Alla inlägg den 19 december 2011

Av tobbe bergman - 19 december 2011 19:40

Hjärnan är bra på att samla på sig saker som man inte vill samla på sig år efter år . Drömmar som följer en år efter år och samtidigt sätter sina sår. Sår som blöder. Sår som gör ont. Hur vi än vrider på allting så jagas man av minnen. Man kan radera saker men inte minnen. Vissa är starka andra är svaga. Jag ser mig själv som en stark men ändå känslig person.


Nu blev det sorgligt:(


Det positiva idag var att fira lite tidigt jul hos min pappa med syskonen och farmor. Det var mysigt. Proppmätt blev man:) Julen är trots allt ganska mysig ändå :)


Angående träningen så är jag inne i viloveckan och det känns underbart. Sömnen börjar bli bättre och jag sover längre och längre. Tränade nog för mycket kände jag ett tag. Eventuellt kan det bli 2 veckor ledigt för att ladda batterierna ordentligt och återhämta sig o växa lite. Plus denna veckan är att jag tappat mycket vätska på kroppen vilket är positivt. Tappat 4 kg : ) Ledigt under jul och nyår kan ju inte bli bättre :) 


Kom på en dikt precis så funderar o göra om den till en låt eller något :)


Vad krävs heter den :)


Vad krävs det för att ta tag i sitt liv, krävs det mer än initiativ, vad krävs det för att bli av med sina sår, krävs det mer än bara en tår, vad krävs det för att få en vän, krävs det mer än en spänn, vad krävs för att bli älskad, krävs det mer än att vara väntad.


Kloka fina poetiska ord från lilla mig :) Lite afzelius över det hela:)


Tror att vi lever ett bra liv om vi lyssnar på kroppen och följer våra hjärtan. Kroppens signaler har sällan fel och likaså har hjärtat alltid rätt och särskilt när det gäller känslor :)


Motionera när du har ork och är full av energi. Träna då du är utvilad och har full energi. Gör du det motsatta så kastar du bara bort tiden då det bryter ner din kropp i stället. Ät när du är hungrig. När du har vilodagar och inte aktiverar dig lika mycket kommer du så klart äta lite mindre och när du aktiverar dig så äter du säkert lite mer. Är du bara hungrig 2 ggr på en dag så ät 2 ggr bara då du kanske den dagen inte förbrännt så mycket. Vissa dagar då du aktiverar dig mycket så blir du självklart hungrigare och äter så klart lite mer.


När det gäller hjärtat och kärlek så har sällan hjärtat fel. Är du exempel kär så är du kär och det kan du inte säga till hjärtat : Nej bli inte kär. Omöjligt. Kärlek kommer ner som en blixt från klarblå himmel och den är omöjlig att stoppa :)


Tittat på Mikael nykvist första hollywood film " abduction" . Helt ok rulle :) Han skötte sig bra tyckte jag både när det gällde skådespeleriet och accenten :)


I morgon är det äntligen tisdag. Tisdagar är tråkiga men inte i morgon känner jag. Fråga mig inte varför :)


Ha nu en underbar kväll alla goa vänner och var rädda om era nära och kära :) Kram och godnatt :)




Ovido - Quiz & Flashcards