tobbix

Direktlänk till inlägg 17 januari 2012

Tisdag kväll

Av tobbe bergman - 17 januari 2012 18:58

äter en stor tallrik havregrynsgröt och en proteindrink till detta ( har inte mer hemma så får bli så ) och njuter för fullt..:) Tisdagen har varit mer än speciell och det gillas mycket :)


Tror många idag lägger ner för mycket tid på själva träningen idag än på själva återhämtningen.. Ja menar 80% eller mer av dina resultat kommer att utgöras av hur du äter, vilar och återhämtar dig punkt slut ! Jag har börjat vila och växer för varje dag :)


När du sovit en hel natt perfekt , ätit en stadig frukost så känn efter då hur du känner dig energimässigt. Är du slö så vila från träningen och tvärtom. Busenkelt. Varför gör man då inte detta inklusive jag förrän det är försent och man blir tvungen att ta flera veckor av ledigt för man övertränat sig. Antingen dålig självdisiplin eller att man tror man blir större ju mer man tränar då det är tvärtom som gäller. Vi alla vet det och även jag men ändå är man dumdristig.


Jag kommer vila minst hela februari månad. Tidigast i mars tänkte jag sätta igång igen så man hinner bli i hyfsad form till sommaren. Kommer nog inte vara några problem då jag är rejält övertränad så kommer vilan bara göra mig enormt mycket större än innan.


Minns sist jag vilade under början av min jobbperiod på 2 månader. Jag växte enormt men tyvärr inte så mycket på grund av att jag då inte åt så bra. Sanningen är den att du måste äta mycket och bra mat även under vilan så dina muskler kan behållas och växa även under viloperioderna. Samtidigt så återhämtar du dig snabbare.


Jag började sedan gymma efter upphållet och växte som en svamp första 2 veckorna för att sedan krympa igen för att jag började träna för mycket igen dum som man var.


Felet är nu att ju äldre jag blir så har jag svårt för att äta mer och bygga sig större då jag är rädd för att se tjock och oatraktiv ut. Äter du mycket mat men bra mat så kommer man så klart inte bli det men jag oroar mig för mycket ändå känner jag. Självförtoendet är nog inte så bra som jag vill att det skall vara tyvärr :(


Nummer 1: Du måste äta mer än du gör av med för att överhuvudtaget bygga muskler. För att behålla muskler och bränna fett måste du äta lite mindre än vad du gör av med eller köra mer konditionsträning. Självklart så skall du köra tungt.


Muskler växer av överbelastning och inte av flugvikter och massor av reps. Du får inte mer defintioner bara för du kör fler reps. Allt handlar om kosten i slutändan när du skalar av på fettet. Inte så kul att förlora fettet och sedan så har du inget kvar att skulptera där under.


Mitt råd kör tungt varenda eviga pass om du vill bygga muskler och jag vet att många säger men du kan bara köra tungt i perioder. Skitsnack så länge du äter bra och vilar ordentligt och tar vilo veckor emellanåt efter några veckors träning beroende på hur du känner dig så är detta inget problem.


Få set ,tunga vikter, mycket mat, mycket vila och lagom cardio får dig att bygga mest muskler. Viktigast av allt är att du kör rörelserna korrekt och arbetar med rätt muskel för annars kommer det inte hända ett skit!


Värm upp ordentligt och cirkulera med armarna och kör sedan max mellan 4-6 reps och du kommer bli grov som ett monster. I promise :) Det var så jag körde förr i min karriär när jag var som bäst och så jag skall köra nu efter min långa vila ! Jag skall bli större än någonsin i historien :) Bättre än vad jag var förr :)


Nu fortsätta titta på lite stallone movies : ) Ha en trevlig kväll fina vänner :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tobbe bergman - 6 februari 2012 16:55

Till alla mina läsare: byter bloggplats till finest.se   Heter tobbix även där så bara att söka på sajten:) see you all there:) ...

Av tobbe bergman - 5 februari 2012 18:08

Ja då dök den bitande kylan upp då :) Kanske lite för kallt kanske då man fryser till is av att bara röra sig ute :) Men jag klagar inte för det har varit vindstilla och underbart soligt väder :) Tänk vad lite solsken kan göra ibland :)   Varit e...

Av tobbe bergman - 3 februari 2012 16:04

Sitter man vid köksbordet då med min feta mage som vägrar försvinna pga denna förbannade utbrändhet..tar fan kål på mig totalt..inget är roligt längre..orkar inte ens le för fem öre längre..jobbigt att till och med tvinga i sig mat då man inte ens är...

Av tobbe bergman - 27 januari 2012 14:21

Precis som jag pratat om tidigare så vet vi ju att kost tillskott är som ett sandkorn i sahara öknen och att det är för att lura människor på pengar. Vanlig mat räcker för oss naturligt tränande. Tänker ej prata mer om det då det blir för mycket uppr...

Av tobbe bergman - 26 januari 2012 08:58

För att komma på hur jag tränade förr eller vilket upplägg som fungerade bäst för mig för att öka mest i storlek så tog det sin tid. Var tvungen att titta igenom alla mina träningsanteckningar från förr och till slut efter all ansträngning kom jag ti...

Ovido - Quiz & Flashcards