tobbix

Direktlänk till inlägg 27 januari 2012

Fredag :)

Av tobbe bergman - 27 januari 2012 14:21

Precis som jag pratat om tidigare så vet vi ju att kost tillskott är som ett sandkorn i sahara öknen och att det är för att lura människor på pengar. Vanlig mat räcker för oss naturligt tränande. Tänker ej prata mer om det då det blir för mycket upprepningar.


Om vi tittar på träningsdelen så är det precis samma här. Alla flashiga nymodiga tränings maskiner, cablecross och så vidare som lovar er en superkropp. Ren bluff och idioti här också för att locka folk till deras gym. De enkla metoder som fanns förr och långt tillbaka i tiden är fortfarande de bästa uppläggen för oss vanliga människor.


Träning med fria vikter som hantlar,skivstänger och att träna med din egen kroppsvikt är det enda som behövs för en en bra grundfysik. Det är med sådan träning jag förr tränade upp grunden till min kropp. Det är den träningen jag kommer syssla med efter min sjukskrivning. Åren emellan med skitupplägg o övningar är förbi för min del för nu är det dax att bli i form på riktigt. Tidigast 1 april tänker jag sätta igång igen.


Ett par hantlar, en skivstång och ett chin-up räcke är allt som krävs för en bra fysik. Enkelt, basic och så hardcore:)


Fördelen med tunga basövingar är att du inte behöver träna så ofta. Mitt upplägg kommer dela upp min kropp på 2 pass i veckan endast. Funkar kanon på mig. Resten av tiden fokuserar jag på fritid, mat och sömn och sköna promenader :) Ibland kanske till och med 1 pass i veckan.


Nog pratat om detta :)


Nu är det fredag och det är helg igen. Har precis betalat alla räkningar och det blev inte mycket över till annat. Får leva på havregrynsgröt hela månaden 3 ggr om dagen och promenera dit jag måste ta mig. Får ja lite motion i alla fall :) Om någon behöver hundvakt eller barnvakt så hör av er till mig så kanske jag kan tjäna lite extra vid sidan av :)


I kväll är det fredagsmys med en vän så blir lite kebabrulle, ostbågar, chips med dip, ostbågar, jordnötter med mera och massor av film :)




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tobbe bergman - 6 februari 2012 16:55

Till alla mina läsare: byter bloggplats till finest.se   Heter tobbix även där så bara att söka på sajten:) see you all there:) ...

Av tobbe bergman - 5 februari 2012 18:08

Ja då dök den bitande kylan upp då :) Kanske lite för kallt kanske då man fryser till is av att bara röra sig ute :) Men jag klagar inte för det har varit vindstilla och underbart soligt väder :) Tänk vad lite solsken kan göra ibland :)   Varit e...

Av tobbe bergman - 3 februari 2012 16:04

Sitter man vid köksbordet då med min feta mage som vägrar försvinna pga denna förbannade utbrändhet..tar fan kål på mig totalt..inget är roligt längre..orkar inte ens le för fem öre längre..jobbigt att till och med tvinga i sig mat då man inte ens är...

Av tobbe bergman - 26 januari 2012 08:58

För att komma på hur jag tränade förr eller vilket upplägg som fungerade bäst för mig för att öka mest i storlek så tog det sin tid. Var tvungen att titta igenom alla mina träningsanteckningar från förr och till slut efter all ansträngning kom jag ti...

Av tobbe bergman - 24 januari 2012 11:24

Anledningen till att jag skriver om massa misstag i träningen är för att jag vill lära andra om alla mina misstag jag gjort och även samtidigt lära er att komma i form på rätt sätt. Av misstag lär man sig.   Jag har i flera år tränat perfekt på g...

Skapa flashcards