tobbix

Alla inlägg den 3 december 2011

Av tobbe bergman - 3 december 2011 13:15

I dag är det lördag och det stormar ute och regnet öser ner utanför mitt fönster. Himlen är grå och inga vackra fåglar syns för närvarande inte till. Inga löv på träden utan bara tomma kvistar. Regnet piskar fortfarande mot rutan. Sitter i mitt kök med kökslampan som lyser upp detta tysta rum. Det är otroligt tyst och endast kylen är det som låter med sin energi. Det är lugnt och stillsamt och för tillfället är det skönt att bara vara och slippa alla måsten och stress.


Det är snart jul och människor stressar som yra höns. Varför inte stanna upp 5 min varje dag och bara blunda och njuta av tillvaron för en stund. Att bara fokusera på andningen och bara lämna verkligheten för en stund. Det skulle gynna erat sinne så mycket bättre. Tid finns det gott om i denna värld. Sluta tänk efter hela tiden utan bara gör har min farmor för länge sen sagt till mig. Ta varje dag som den kommer och njut av livet i stället. Varje dag har sin passion och man kan inte vara på topp varenda dag.


I dessa tider har det blivit mer stillasittande framför både tv och dator och ut går man sällan. Man missar så mycket tycker jag av denna vackra natur. Gå ut varje dag i naturen och inspektera vad som finns där. Känn alla dess olika dofter. På sommaren finns det inget bättre än att bara ta med picknick korgen och en filt och bara lägga sig på en ljuv sommaräng och bara titta rätt upp mot himlen.


Sitter även och tänker på kärlek och dess innebörd. Att låta varje person i ett förhållande få göra precis det dom vill och tycker om. Som min farmor sa till mig också att de förhållande som håller längst är de där du även är bästa vän med din partner. Det är den kärleken som växer sig starkare och starkare med tiden.


Tror många missar det fina med kärleken. Jag personligen själv tycker mer om att bara ligga bredvid varandra och titta varandra djupt in i ögonen och kramas och pussas och bara ro om varandra och tala om för varandra hur mycket man älskar den andra parten. Någon fin romantisk platta funkar fint till detta också.


Hör ofta många säger när man frågar dem vad de först tittar på hos en tjej att de tittar på rumpan, kroppen och diverse konstiga saker. Är det kärlek ? Inte för mig i alla fall. Ett gott hjärta hos en tjej räcker långt för mig men det finns en sak som gör att jag faktiskt kan bli kär.


Ögonen så klart :) Det är det första jag tittar på egentligen. Fina ögon som man kan drunkna i får mig att bli såld på nolltid. Underbart :)


Nog pratat om kärlek, väder och poesi haha :) Kände jag behövde skriva lite annat än bara träning haha :)


I kväll är det så mycket bättre på Tv igen med min favorit Laleh:) Så bra är hon :) Underbar röst och mystik :)


Ne nu får det bli att försöka att skriva lite text till mina låtar om jag orkar. Går lite trögt med texter då det inte är min starka sida. Ska nog mer skriva på svenska och om mitt liv och tankar så blir det nog bra till slut tror jag :)


Ett par clementiner blir det nog nu också :) Kände jag blev sugen på detta :)


Promenera nu känns uteslutet då det verkligen öser ner ute :(


Ha nu en underbar dag alla fina goa vänner och var rädda om er :)


kram på er alla :) Hellre få äkta vänner än flera falska :)


 

Ovido - Quiz & Flashcards