tobbix

Alla inlägg den 31 december 2011

Av tobbe bergman - 31 december 2011 10:26

I dag är det strålande fint väder ute och solen fullkomligt strålar och ger oss D-vitamin:) Tänk vad lite sol kan göra för humöret :) Min långa vilotid från träningen lider mot sitt slut och på måndag kör vi på hårt igen förhoppningsvis :)


Mitt mål just nu är att gå ner till 70 kg och se hur formen ser ut vid den viktgränsen så utgår jag från den sen om jag behöver gå upp lite eller gå ner lite till :) Att tröjorna sitter löst och man kanske får börja köpa S igen kan bli lite dyrt :) Men än så länge sitter de bra :)


Som jag sagt tidigare det handlar inte om att vara stor utan att va vältränad. Vältränad handlar inte bara om storlek utan om smidighet, uthållighet och styrka också. Du behöver alla delarna för att bli en komplett atlet.


Strunta i allt vad kost tillskott heter och fokusera på att äta riktig mat i stället. Äter du en välbalanserad kost ex efter den klassiska tallriksmodellen som fortfarande håller än idag så behöver du inte onödiga dyra tillskott. Det finns till och med studier och särskilt för er kvinnor som är oroliga för bröstcancer att äta massa kosttillskott som multivitaminer och c-vitaminer varje dag ökar den risken med ett par %. Kan även det vara värt att tänka på.


Som sagt det är nyår och det blir att fortsätta pyssla här hemma med min lägenhet. Överskattat det med nyår så blir att äta lite gott och titta på bra filmer tillsammans med pappa samtidigt som jag tänker på "min skatt" :)


Önskar er alla fina goa vänner av de få som finns "ETT GOTT NYTT ÅR " :)


   

Ovido - Quiz & Flashcards