tobbix

Direktlänk till inlägg 23 december 2011

snart jul :)

Av tobbe bergman - 23 december 2011 11:59

Vaknat då och precis tagit mig en frukost middag eller vad man säger :) Vaknade kl 12 i dag typ :) Körde stenhård hockeyträning igår så min underkropp och mage är fyllda med träningsvärk :) Mycket effektiv allsidig träning för hela kroppen :) Intervallerna i hockey är så fruktansvärt bra så du bränner fett som in i bomben :) Sen att du även får hård träning för hela benen,vaderna, korsryggen och magen är ju ett plus i kanten :)


Många tror att det är fettet som gör oss feta och det är ju inte sant för 5 öre. Då det är kolhydraterna som producerar insulinet i kroppen som i sin tur lagrar in fett i kroppen så är det kolhydraterna om man överdriver dem som gör att vi går upp i vikt och lägger på oss fett. Skulle du äta en hel del fett och protein bara så skulle du ju självklart förlora fett. Självklart behöver vi kolhydraterna för att få energi och ork men man behöver inte överdriva intaget. Att äta större delen kolhydrater vid frukost och vid träningstillfällena är det bästa då de förbränns bättre. Att sedan äta mindre kolhydrater ju närmare dagen lider mot sitt slut är det bästa. Äter du inga kollisar efter kl 6 exempel ungefär så är även det effektivt. Men de flesta blir trötta o låga utan kolhydrater men att göra dem till lite mindre portioner senare på dagen gör att du inte lagrar fett.


Undvik även stress då det producerar det fettinlagrade ämnet kortisol i kroppen som gör att du både bryter ner muskler och lägger på dig onödig bukfetma.


Angående intervall träning på en kvart är det de bästa för att förlora fett snabbast på kortaste tid. Inget kommer någonsin slå det. Din efterförbränning är skyhög efter ett sådant intensivt pass i flera dagar efter. Din kondition kommer bli fruktansvärt bra vid denna konditionsträning.


Hade en kompis för många år sedan som jag tipsade om denna motionsform. På 1 månad så förlorade han över 5 kg naturligt. Kan vara värt att tänka på :)


Självklart behöver vi fett annars så skulle vi dö. Att leva på låga fettprocenter året runt är ohälsosamt. En kort tid ett par veckor på sommaren är helt ok men sen måste du ha lite underhudsfett så du inte blir undernärd.


Idag så ska jag va barnvakt åt min lilla brorsdotter Felicia medans hennes föräldrar handlar lite julklappar. Gullig lilla Felicia som alltid kallar mig " iaaaa "  i stället för Tobias :) Nu längtar man så mycket efter egna barn när man ser de små liven :)


Blir att handla lite idag då också så får bli ica maxi :)


Ha nu en underbar jul alla goa fina människor :) Sänder även en "julekyss" till "DIG " :) Saknar :)


MERRY CHRISTMAS TO ALL PEOPLE OVER THE WORLD :)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tobbe bergman - 6 februari 2012 16:55

Till alla mina läsare: byter bloggplats till finest.se   Heter tobbix även där så bara att söka på sajten:) see you all there:) ...

Av tobbe bergman - 5 februari 2012 18:08

Ja då dök den bitande kylan upp då :) Kanske lite för kallt kanske då man fryser till is av att bara röra sig ute :) Men jag klagar inte för det har varit vindstilla och underbart soligt väder :) Tänk vad lite solsken kan göra ibland :)   Varit e...

Av tobbe bergman - 3 februari 2012 16:04

Sitter man vid köksbordet då med min feta mage som vägrar försvinna pga denna förbannade utbrändhet..tar fan kål på mig totalt..inget är roligt längre..orkar inte ens le för fem öre längre..jobbigt att till och med tvinga i sig mat då man inte ens är...

Av tobbe bergman - 27 januari 2012 14:21

Precis som jag pratat om tidigare så vet vi ju att kost tillskott är som ett sandkorn i sahara öknen och att det är för att lura människor på pengar. Vanlig mat räcker för oss naturligt tränande. Tänker ej prata mer om det då det blir för mycket uppr...

Av tobbe bergman - 26 januari 2012 08:58

För att komma på hur jag tränade förr eller vilket upplägg som fungerade bäst för mig för att öka mest i storlek så tog det sin tid. Var tvungen att titta igenom alla mina träningsanteckningar från förr och till slut efter all ansträngning kom jag ti...

Ovido - Quiz & Flashcards