tobbix

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2011

diet och uppbyggnad

Av tobbe bergman - 16 oktober 2011 14:52

Visst du kan hålla dig i hyfsad form året runt men inte i superform året runt.. Många tror att de kan bygga muskler och samtidigt gå på en diet.. Det är nonsens..För att bygga muskler krävs att du äter mer än du förbrukar och visst kommer du kanske inte se lika mycket vältränad ut men det betyder ju inte att du inte är vältränad för det..För att bygga muskler krävs det rejält med energi .. När du sedan skall komma i strandform och riktigt vältränad form då kan du börja tänka på din diet ..


Ser väldigt många som börjar dieta innan de ens byggt upp sig och när de väl nått sin målvikt så blir de besvikna varför de i stort sett inte har några muskler under allt fett.Du kan inte förvänta dig att se några muskler om du inte byggt upp dem innan.. Kroppen mår även bra av att ha lite fett på kroppen emellanåt.. Att gå med synliga magrutor året runt är nästintill omöjligt och för den delen ohälsosamt i det långa loppet..Säger nu inte du ska va jättefet och osynliga muskler då du inte dietar.. Självklart så kommer dina muskler synas men kanske inte lika mycket..Börja bygga under lång tid och nej du behöver inte bulka och vräka i dig massor av mat..Räcker du ligger lite över vad du förbrukar bara för mer behövs inte.. Då slipper du lägga på dig onödigt mycket fett..


Desto lättare blir det att dieta sen då dieten tar mycket kortare tid då du i stort sett är ganska nära toppform året runt. Du kan äta precis samma mat som när du bygger som när du dietar vilket jag gör och tycker är smidigast för min egen del..Det handlar bara om att när dieten börjar att äta lite mindre av det i stället än när du bygger... Mindre än du förbrukar med andra ord..Det enda du behöver skära ner på är kolhydraterna till lite mindre.. resten kan du köra på samma storlek..


Cardio behöver du inte öka för att du går på diet.. Du kan även om du dietar eller bygger ( använder ej ordet bulk då det är det många använder sig av för att göra sig mer feta än vältränade ) köra på samma mängd året runt.. Som jag påpekat tidigare 30-40 min rask promenad i lutande backe räcker absolut..


Har nu tagit mig lite ris, broccoli och kyckling..smaskens :)

Även hunnit med 35 min promenad idag i solskenet.. Mån och tis väntar det 2 dagars träning .. I morgon kör vi axlar och ben :)


Ha en underbar söndag :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tobbe bergman - 6 februari 2012 16:55

Till alla mina läsare: byter bloggplats till finest.se   Heter tobbix även där så bara att söka på sajten:) see you all there:) ...

Av tobbe bergman - 5 februari 2012 18:08

Ja då dök den bitande kylan upp då :) Kanske lite för kallt kanske då man fryser till is av att bara röra sig ute :) Men jag klagar inte för det har varit vindstilla och underbart soligt väder :) Tänk vad lite solsken kan göra ibland :)   Varit e...

Av tobbe bergman - 3 februari 2012 16:04

Sitter man vid köksbordet då med min feta mage som vägrar försvinna pga denna förbannade utbrändhet..tar fan kål på mig totalt..inget är roligt längre..orkar inte ens le för fem öre längre..jobbigt att till och med tvinga i sig mat då man inte ens är...

Av tobbe bergman - 27 januari 2012 14:21

Precis som jag pratat om tidigare så vet vi ju att kost tillskott är som ett sandkorn i sahara öknen och att det är för att lura människor på pengar. Vanlig mat räcker för oss naturligt tränande. Tänker ej prata mer om det då det blir för mycket uppr...

Av tobbe bergman - 26 januari 2012 08:58

För att komma på hur jag tränade förr eller vilket upplägg som fungerade bäst för mig för att öka mest i storlek så tog det sin tid. Var tvungen att titta igenom alla mina träningsanteckningar från förr och till slut efter all ansträngning kom jag ti...

Ovido - Quiz & Flashcards