tobbix

Alla inlägg den 15 oktober 2011

Av tobbe bergman - 15 oktober 2011 13:37

Varför tycker många det tar så mycket tid att träna och att äta nyttigt? Ren lathet skulla jag nog säga till dem då dygnet innehåller 24 timmar och ett pass på gymmet tar max 45-60 min, promenad 30 min .. 90 min skulle vem som helst hinna med ..det gäller bara att göra det till sin livstil och boka tid med sig själv de dagar du ska träna o motionera..Se det som ett viktigt möte eller läkarbesök så är det mycket enklare.. gör ett schema och skriv upp det så påminner du dig lättare..


Även att ha nyttig och bra mat hemma kräver planering.. Har du inget onyttigt hemma så blir det lättare att börja äta bra mat..Handla din mat då du är mätt så slipper du sug efter annat när du handlar och vänj magen vid bra kost så går det lättare.. ta upp och tina kyckling eller kött precis innan du går och lägger dig så är det klart till dagen efter..Ris kan du koka en stor gryta också kvällen innan som kan räcka och hålla i flera dagar i ditt kylskåp..Gör man detta varje kväll vilket inte tar någon tid alls i stort sett så behöver du varje dag till middag endast steka köttet och koka grönsakerna vilket tar 5 min .. Ni ser enkla små tips och tar inte mycket tid av din vardag..Allt handlar om bra rutiner och förberedelser..


Nyttig mat håller länge..Det är i stort sett bara mjölkprodukter och grönsaker du behöver handlar lite oftare.. resten håller i stort sett i evigheter..


Blir du hungrig ex mellan frukost, middag och kvällsmat så småät på lite frukt eller morötter och dylikt så håller du blodsockret och din hunger på en jämnare nivå..


En sak till som många gör misstag jag ser ofta är att de äter bra innan och efter träningen för att sedan på vilodagarna äta skräp.. Det är det sämsta du kan göra.. Då det är under vilan dina muskler växer och då det kan ta upp till en vecka att återhämta musklerna och nervsystemet beroende på hur hårt du tränat dem så är det jätteviktigt att äta bra mat alla dagar året runt om du ska få så bra resultat som möjligt..Musklerna växer inte i gymmet för där bryter du ner dem ..Börja sköt din mat perfekt och du ska få se resultat du inte trodde du kunde få..Skit i maten och du ska få dåliga resultat..


Nyss hemkommen från en rask promenad i lutande backe på 35 min.. Mycket skönt må jag säga då det var kanon väder ute idag med sol :)


Ska du varva ner lite och sedan äta min middag ... idag består den av fullkornsris, kotletter och broccoli och vatten som törstsläckare :)


Ha en underbar lördag :)

Ovido - Quiz & Flashcards