tobbix

Alla inlägg den 21 oktober 2011

Av tobbe bergman - 21 oktober 2011 18:40

Ska här i min blogg lära er de bästa tipsen för varje muskelgrupp och följer ni inte dessa kan ni glömma resultat.


I bröstträningen så gäller det som med alla andra muskler att just lyfta med den muskeln man skall träna dvd bröstet och samtidigt koppla ur triceps och axlar vilket kan vara lite krångligt i början. Jag råder er därför att träna på mycket lätta vikter då du inte kan träna för tungt för att träna korrekt.


Även om du kör en flyes rörelse eller en press rörelse är utförande detsamma. Det gäller att alltid ha en liten böjning i ryggen. Inte mycket utan lite grann bara och samtidigt hålla bröstet högt och dra bak axlarna samtidigt som du lyfter och hålla denna position hela tiden under hela setet. Även att du inte greppar för hårt i stången är ett tips. Kör du med dessa tips så kommer du märka att bröstet flexas mycket tidigare och att du inte behöver köra lika lång rörelsebana för att få bröstet att jobba. Du skall ha konstant spänning i bröstet hela setet igenom och detta får du om du inte sträcker ut helt i toppläget där triceps ofta tar över jobbet från bröstet dvs du skall ha en böjning i armbågsleden hela setet igenom vilket även gäller i flyes.


När det kommer till frågan hur brett du skall hålla är det fruktansvärt individuellt från person till person. Många tror att de måste hålla jättebrett för att få bröstet att aktiveras vilket är en myt och som bara ökar skaderisken i axel leden. Mitt bästa tips är att sitt rakt upp på en stol och börja med att hålla din ena arm långt i från kroppen och pressa utan vikt och känna efter själv när bröstet börjar flexa som mest. I mitt eget fall då jag alltid varit smal kring axlarna så flexar mitt bröst bäst med ett rätt så smalt grepp. Så svaret på hur brett ni skall hålla är att det är individuellt.


Många tycker ofta det är svårt att gå på en diet och äta lite mindre och gillar man att äta mer så är det inte svårare än att öka cardion. Antingen äter du mindre och motionerar lite eller så motionerar du mycket och äter mer vilket du själv tycker är lämpligast. Jag älskar ju mat så för min del så blir för lite mat att jag blir slö och därför utför jag hellre mer cardio träning. Jag har väldigt lätt att se otränad ut då jag lägger på mig ytterst något kilo vilket jag ser ut o vara nu då jag börjat äta lite mer. Så ska sätta igång med en hel del motionsträning nu så att jag inte ser alltför ur form då bilderna snart skall tas om 2 veckor.


Så mitt råd för att hålla sig i hyfsad bra form året runt är mycket enkel och beskrivs bäst enligt dessa punkter:


Ät mycket nyttig och bra mat

träna med vikter

kör mycket konditions träning


Svårare än så kan det inte bli ..Mycket enkelt och basic..


Många kommer ofta fram nu för tiden och säger: Vad liten du blivit..Då många ofta tycker att en stor, fet och bulkig person är mer vältränad vilket inte jag tycker..Trivs kanon nu när jag är lite smalare och mer väl tränad.. Dels syns musklerna mer än vad de gjorde innan..Ta en titt på börje salming exemempel.. Han är otroligt smal och tunn men en av sveriges mest vältränade män enligt en undersökning..Därför gillar jag mer fitness än just bodybuilding..


Ha en kanon fredag nu .. i morgon lägger jag upp del 2 i denna serie :)

Ovido - Quiz & Flashcards