tobbix

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2011

Räkna inte reps och träffa rätt PT!!

Av tobbe bergman - 10 oktober 2011 14:02

Tycker det fullkomligt är idiotiskt att räkna repetionerna när man tränar.. dels så gör det så du inte kan fokusera på musklerna du tränar och dels så gör det så du inte tar ut dig tillräckligt ordentligt..Du kommer atomatiskt köra tills du inte orkar fler reps om du inte räknar ..Ofta när man räknar så bestämmar man sig ex för o göra 10 reps och så kanske man klarar 11 så gör man bara 10 i alla fall fast man klarar 11..Gör det enkelt i stället och kör ett set med så många du klarar med perfekt utförande och där vikten känns lagom tung så du kan utföra övningen på ett så korrekt sätt som möjligt.. Sedan vila så länge som du behöver beroende på mål.. ju kortare tid du vilar ju högre intensitet..vill du lyfta tyngre och tyngre så kanske du behöver vila lite längre osv..Jag personligen brukar vänta tills pulsen landat till normal nivå igen och sedan utföra mitt sett och det ligger på ungefär 1-2 min per set..


Tycker även många idag slösar bort sina pengar på en dålig PT (personlig tränare )..Ser ofta när jag är på diverse olika gym hur många PT lär ut sina klienter helt fel hur de skall utföra rörelserna eller hur de skall äta.. Även många gyminstruktörer är inte att lita på heller.. Mitt råd är om du nu måste ha en PT och du inte kan så mycket om träning och kost så försök fixa en erfaren sådan som själv tävlar i ex bodybuilding och kan sin sak ut i fingerspetsarna.. Övriga borde du inte ens kontakta eller lägga en krona på!


Eller så försöker du lära dig så mycket själv genom att läsa mycket och utvärdera på sig själv på sin egen kropp vad som fungerar eller inte.. men som sagt alla tips som jag delar med mig här på min blogg månad efter månad är utvärderat av mig personligen och även av många andra och det fungerar.. skulle absolut inte vilseleda er.. Lyssna till mina råd här på min blogg och ni kommer få en perfekt kropp så småningom..Försök inte låta dig luras av något annat för kom då inte och säg sen att jag inte varnat er!


Lycka till med eran träning :)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tobbe bergman - 6 februari 2012 16:55

Till alla mina läsare: byter bloggplats till finest.se   Heter tobbix även där så bara att söka på sajten:) see you all there:) ...

Av tobbe bergman - 5 februari 2012 18:08

Ja då dök den bitande kylan upp då :) Kanske lite för kallt kanske då man fryser till is av att bara röra sig ute :) Men jag klagar inte för det har varit vindstilla och underbart soligt väder :) Tänk vad lite solsken kan göra ibland :)   Varit e...

Av tobbe bergman - 3 februari 2012 16:04

Sitter man vid köksbordet då med min feta mage som vägrar försvinna pga denna förbannade utbrändhet..tar fan kål på mig totalt..inget är roligt längre..orkar inte ens le för fem öre längre..jobbigt att till och med tvinga i sig mat då man inte ens är...

Av tobbe bergman - 27 januari 2012 14:21

Precis som jag pratat om tidigare så vet vi ju att kost tillskott är som ett sandkorn i sahara öknen och att det är för att lura människor på pengar. Vanlig mat räcker för oss naturligt tränande. Tänker ej prata mer om det då det blir för mycket uppr...

Av tobbe bergman - 26 januari 2012 08:58

För att komma på hur jag tränade förr eller vilket upplägg som fungerade bäst för mig för att öka mest i storlek så tog det sin tid. Var tvungen att titta igenom alla mina träningsanteckningar från förr och till slut efter all ansträngning kom jag ti...

Ovido - Quiz & Flashcards