tobbix

Direktlänk till inlägg 2 oktober 2011

Be natural !!

Av tobbe bergman - 2 oktober 2011 15:51

Jag som är naturlig atlet har många fördelar då det gället att behålla en snygg kropp...dels så sitter musklerna kvar för att du bygger upp dem naturligt.. och du kan vila mycket längre från träningen utan att tappa muskler än en som går på hormoner..


Ni som inte är elitbyggare och har all tid som krävs för att bli det skall inte heller träna eller äta som en sådan heller då det ofta slutar med både skador, överträning och överdriven fettma då många anser att man måste vräka i sig mat för att bli större.. visserligen är det sant men en övedrift är inte att rekomendera och för att få en perfekt och slimmad och vältränad fysik behöver du inte vara stor anser jag.. faktum är att jag beundrar mer en smal vältränad person än en stor och bulkig osymmetrisk person..


Äter du och tränar som mig kan du hålla dig i hyfsad form året runt och nice är inte det än att vara halvfet under vinterhalvåret och endast vältränad ett fåtal veckor på sommaren..


Sluta överdriv saker och ting.. lyssna på din kropp.. vi människor känner när vi behöver mat och ska inte äta då vi är mätta och belåtna..Att stressa i sig mängder av mat när man är hungrig är också fel då du även då får i dig mer än du behöver..Oftast känner man sig då proppmätt en halvtimme senare då som sagt tidigare att hjärnan uppfattar mättnaden senare än magen..Ett gott råd är att äta sakta och njut av maten så skall du se du blir mättare fortare och att det även då smakar bättre också för den delen..


Man behöver egentligen överdriva portionerna..Ofta tycker vi då vi går på diverse resturanger att man får för lite och klagar på att man inte blir mätt.. testa och ät sakta i stället och njut av maten ..


Har du ett krävande jobb med tillfällig stress,familj och annat smått och gott så finns det helt enkelt inte så mycket tid för träningen och du blir lätt stressad i onödan..Som sagt tidigare jag äter bara 3 ggr om dagen och 4 ggr då jag gymmar då jag tar en återhämtningsdrink..Frukost ,middag och kvällsmat  enkelt smidigt och tar inte så mycket tid..Brukar jag känna sug emellanåt av dessa måltider då tar jag en frukt och knaprar på ..gott och mättande och variationen av frukt är oändlig..


Alla kanske inte som jag påpekat tidigare gillar det jag äter men jag äter i stort sett samma mat varje dag förutom en dag i veckan då jag kanske unnar mig något onyttigt som pizza eller en chokladbit..men bortsett från det så blir det havregrynsgrött,ägg,proteindrink, russin, frukt, kyckling, ris,keso,vatten och vitamintabletter.


Då jag alltid haft en smal kroppsbyggnad och inte är så lång så gillar jag att väga runt 75 kg..då är jag som bäst i form kan man säga.. nu ligger jag ett par kg i övervikt och fett och är rätt otränad då jag inte gymmat på väldigt länge..så min vikt ligger nu på ca 84 kg..så har en bit kvar..körde mitt andra gympass idag efter mitt långa uppehåll...kommer ta sin tid att bygga till sig igen men jag har inte bråttom utan ser det som en livstil..


LYCKA TILL med eran träning alla vänner :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tobbe bergman - 6 februari 2012 16:55

Till alla mina läsare: byter bloggplats till finest.se   Heter tobbix även där så bara att söka på sajten:) see you all there:) ...

Av tobbe bergman - 5 februari 2012 18:08

Ja då dök den bitande kylan upp då :) Kanske lite för kallt kanske då man fryser till is av att bara röra sig ute :) Men jag klagar inte för det har varit vindstilla och underbart soligt väder :) Tänk vad lite solsken kan göra ibland :)   Varit e...

Av tobbe bergman - 3 februari 2012 16:04

Sitter man vid köksbordet då med min feta mage som vägrar försvinna pga denna förbannade utbrändhet..tar fan kål på mig totalt..inget är roligt längre..orkar inte ens le för fem öre längre..jobbigt att till och med tvinga i sig mat då man inte ens är...

Av tobbe bergman - 27 januari 2012 14:21

Precis som jag pratat om tidigare så vet vi ju att kost tillskott är som ett sandkorn i sahara öknen och att det är för att lura människor på pengar. Vanlig mat räcker för oss naturligt tränande. Tänker ej prata mer om det då det blir för mycket uppr...

Av tobbe bergman - 26 januari 2012 08:58

För att komma på hur jag tränade förr eller vilket upplägg som fungerade bäst för mig för att öka mest i storlek så tog det sin tid. Var tvungen att titta igenom alla mina träningsanteckningar från förr och till slut efter all ansträngning kom jag ti...

Ovido - Quiz & Flashcards