tobbix

Alla inlägg den 1 januari 2012

Av tobbe bergman - 1 januari 2012 10:54

Många vill gå runt och se stora och biffiga ut i sina spänniga tröjor. När de sen tar av sig tröjan så visar det sig att de kanske inte var så vältränade som de trodde och mer fett än muskler döljer sig under tröjan.


Fortfarande handlar det inte om att se så stor ut som möjligt. Många tror det men så är det inte. Jag menar det spelar ingen roll hur lite eller mycket du väger om du också kan visa upp en bra deffad form.


Du kan se jättesmal och liten ut i t-shirt men ha en supervältränad muskulös kropp utan tröja. Jag själv ligger på lite för mycket fett för tillfället men har precis börjar min deff. Jag ser liten ut kroppsmässigt med kläder på men inte många klagar på min fysik i deffad form. Utan kläder nu ser jag inte så jättevältränad ut pga av underhudsfettet som ligger över. Men till sommaren så ska ni få se skillnaden det lovar jag :)


Glöm inte att stress hindrar dig från att få en bra fysik som jag påpekat tidigare i tidigare inlägg om kortisolets verkan på kroppen. Även för lite vatten ökar stressen på kroppen.


Ät bra mat, intervallträna några få korta pass i veckan och träna tung styrketräning och drick mycket vatten så kommer du att lyckas bättre med din diet det lovar jag. Jag som är matglad ökar hellre cardioträninging än skär ner på maten. Självklart kan du också göra tvärtom om det passar dig men för mig funkar mer cardio och mer mat bäst för mig.


Jämför dig aldrig med någon annan utan utgå från din kropp , dina förutsättningar och mål.


Ät, sov ,träna och var glad:)


Gott nytt år till er alla :) var rädda om varandra :)

Ovido - Quiz & Flashcards