tobbix

Direktlänk till inlägg 11 september 2011

vikt

Av tobbe bergman - 11 september 2011 14:56

För er som är besatta av att gå ner i vikt så ska jag här ge er bra och vettiga tips som håller i längden...strunta i massa onödiga dietupplägg ni läser i diverse tidningar utan allt handlar egentligen om en bra livstil..


1: Drick mycket vatten och undvik läsk,jouicer, saft och alkohol

2: rör på dig regelbundet..tro inte att mer är bättre..ta en rask promenad helst i lutande backar på 20-30 min 3 ggr i veckan..tro mig det räcker

3: Träna även någon form av viktträning 3 ggr i veckan..räcker även detta..

4: Tro inte att mer måltider är bättre färre..allt handlar om vad du äter och hur mycket..Du klarar dig långt på 3 bra måltider i form av frukost,middag och kvällsmat..tallriksmodellen är gammal men kanonbra och funkar även idag

5: stressa inte..stress bryter ner muskler och gör även att du lättare lägger på dig vikt

Minns när jag själv när jag vägde lite för mycket.. gjorde ett experiment med att bara ta abort alkoholen helt..rasade 10 kg på bara 1 månad enbart pga detta och när jag sedan åt bättre mat desutom och tränade och motionerade..ja kilona försvann snabbare än vad jag trodde.. så ett gott råd gör det inte så svårt för er..utan lev så normalt som möjligt..


ha en bra dag goa vänner :)

 
 
Ingen bild

alexandralindqvist.bloggplatsen.se

22 september 2011 14:36

Hej! Trevlig blogg du har :)
Har tränat ett par månader nu.. Mycket kondition och brukar köra med intervaller (springer 5 min och går en min osv.) brukar även köra lite cirkel träning där jag tränar alla mina muskler. Men inget händer ju. Äter som jag ska. Visst, jag unnar mig kanske något sött på helgen men någon gång måste man la få de. Tränar ca fem dagar i veckan på månarna kl 6 till 7. och sedan cycklar jag en km. Så efter som du verkar duktig på det här, vad gör jag för fel? :)

tobbe bergman

22 september 2011 16:01

hej! tack så mycket :) Du borde läsa alla mina inlägg om träning finns även från föregående månader..Nu vet jag ju inte vad ditt mål är med träningen om du vill bli smal ,tjock ,mer muskler ,mindre muskler så lite svårt för mig o svara på din fråga känner jag..Intervaller är bra men sliter mycket i längden och man blir övertränad snabbt om man inte ser upp..Visst det bränner fett bra och ger en mycket bra kondition men hade nog varvat det med lugnare motionsformer också..Cirkelträning är bra för att få upp pulsen men ingenting som bygger muskler i större utsträckning.. är mest till när man vill träna lite lättare perioder..absolut kan du äta något onyttigt i bland 1-2 ggr i veckan så länge det inte övergår i frossa vid de tillfällena..träna 5 dagar i veckan tycker jag känns i mesta laget om jag får säga min mening..mvh tobbe

 
Ingen bild

alexandralindqvist.bloggplatsen.se

22 september 2011 19:43

Tack för svar:) Målet med min träning är att gå ner ca 10 kg till min "normal vikt". Mitt gym har inte så mycket att välja på.. Vi har några crosstrainers och maskiner till cirkel träning. Jag vill speciellt få lite fastare mage och höfter.
Kram

tobbe bergman

23 september 2011 00:17

varsegod :) Hade nog sett kroppen som en helhet och tränat alla muskler då alla muskler samarbetar med varandra så du inte får obalans någonstanns och råkar ut för skador..Men för att göra det så enkelt som möjligt så tycker jag du ska se träningen som en livstil över hela livet så blir det inte så tungt och mentalt jobbigt..Ät vanlig riktig mat utifrån tallriksmodellen.. en enkel modell men den fungerar.. gå lite promenader då och då i rask takt 30 min åt gången det räcker..Sen handlar mycket om kalorier..du måste äta mindre än vad du gör av med.. så mitt svar till dig är i stort sett börja leva hälsosamt..låt det ta den tid det tar och stressa inte upp dig så kommer resultaten som ett brev på posten..kram tobbe

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tobbe bergman - 6 februari 2012 16:55

Till alla mina läsare: byter bloggplats till finest.se   Heter tobbix även där så bara att söka på sajten:) see you all there:) ...

Av tobbe bergman - 5 februari 2012 18:08

Ja då dök den bitande kylan upp då :) Kanske lite för kallt kanske då man fryser till is av att bara röra sig ute :) Men jag klagar inte för det har varit vindstilla och underbart soligt väder :) Tänk vad lite solsken kan göra ibland :)   Varit e...

Av tobbe bergman - 3 februari 2012 16:04

Sitter man vid köksbordet då med min feta mage som vägrar försvinna pga denna förbannade utbrändhet..tar fan kål på mig totalt..inget är roligt längre..orkar inte ens le för fem öre längre..jobbigt att till och med tvinga i sig mat då man inte ens är...

Av tobbe bergman - 27 januari 2012 14:21

Precis som jag pratat om tidigare så vet vi ju att kost tillskott är som ett sandkorn i sahara öknen och att det är för att lura människor på pengar. Vanlig mat räcker för oss naturligt tränande. Tänker ej prata mer om det då det blir för mycket uppr...

Av tobbe bergman - 26 januari 2012 08:58

För att komma på hur jag tränade förr eller vilket upplägg som fungerade bäst för mig för att öka mest i storlek så tog det sin tid. Var tvungen att titta igenom alla mina träningsanteckningar från förr och till slut efter all ansträngning kom jag ti...

Ovido - Quiz & Flashcards