tobbix

Direktlänk till inlägg 7 september 2011

övningar och i form året runt?

Av tobbe bergman - 7 september 2011 14:22

Kan ju säga att hålla sig i kalsongform året runt är det ingen människa som kan..men däremot kan du hålla dig i så pass hyfsad form att du ändå ser vältränad ut och då gäller det att äta så ren föda som möjligt och undvika det ohälsosamma..det kräver sin tid och planering och det gäller förstås att hitta en kostplanering du vet du kommer följa och som du gillar annars blir det lätt att man kraschar efter ett par månader vilket man inte vill eller hur ? Försök ät när du är hungrig och känn dig inte besatt av klockan..bra sömn ,lite stress och bra mat är de viktigaste komponenterna till en bra fysik..Träningen är förstås också viktig men mindre viktig och träna bara när du är pigg och alert och har massor av energi då gynnar du tillväxten bäst :)


Självklart så löper dina muskler i en rak linje över alla muskler så du behöver inte mixtra med massa onödiga konstiga övningar då det räcker med vanliga basövningar..runt 2 till absolut max 3 övningar räcker för att bygga en perfekt fysik..till och med 2 övningar räcker och du kommer komma långt.. ju längre dina pass blir och ju mer övningar du lägger till ökar bara längden du får vila mellan passen vilket inte är så kul kanske..Självklart kan du forma dina muskler så du får en perfekt fysik..ex axlar så tycker jag personligen du ska köra en övning framsida, en för sidan och en för baksidan för att få en komplett axel symmetri och hållning och undvika skador..bröst tycker jag att du ska köra ibland lutande övningar för att träffa lite extra på det svårutvecklade övre bröstpartiet och en plan övning.. flyes är viktigt för att sträcka ut hela bröstmuskulaturen och göra den bredare och ge mer utrymme för tillväxt..smala bicepscurl är ännu bättre än breda då det träffar det långa bicepshuvudet i stället för det korta lilla huvudet..självklar ska du ju träna det korta också..scottcurl ökar öven din peak på dina biceps..jag personligen har alltid förr haft lätt att utveckla alla mina muskelgrupper förutom biceps vilken är min sämst utvecklade grupp men jag jobbar på det:) Alla har vi svagheter och förbättringar i våra kroppar..

Har för tillfället en skada i vänster axel då jag sträckte den på badmintonen igår kväll.. inte så kul och sen är man sjuk och har feber och är ännu tråkigare :(


En sista sak som är superviktig.. träna din kropp som en helhet.. många hoppar över en del muskelgrupper och undrar sen varför de inte ökar i muskelmassa i de musklerna de tränar..Du kan aldrig öka din överkropp om din underkropp halkar efter och tvärtom.. du kan inte öka dina bröstmuskler om din rygg inte stödjer den och så vidare.. Börjar träna allt i hela din kropp lika mycket och jag lovar er att resultaten kommer komma som ett brev på posten..Du kommer även få en super mycket bättre hållning..hoppar du över muskelgrupper ja då får ni nog nöja er med att få halvdana resultat..killar gillar ofta träna spegelmusklerna som biceps och bröst och kvinnorna rumpa och mage vilket ser för jävligt ut och de klagar ofta att de inte växer... kör hela kroppen och du skall stärka och göra din kropp mer atletisk än vad du först trodde var möjligt..och för bästa resultat träna som en bodybuilder med korrekt teknik ..


Ha en underbar dag friends :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tobbe bergman - 6 februari 2012 16:55

Till alla mina läsare: byter bloggplats till finest.se   Heter tobbix även där så bara att söka på sajten:) see you all there:) ...

Av tobbe bergman - 5 februari 2012 18:08

Ja då dök den bitande kylan upp då :) Kanske lite för kallt kanske då man fryser till is av att bara röra sig ute :) Men jag klagar inte för det har varit vindstilla och underbart soligt väder :) Tänk vad lite solsken kan göra ibland :)   Varit e...

Av tobbe bergman - 3 februari 2012 16:04

Sitter man vid köksbordet då med min feta mage som vägrar försvinna pga denna förbannade utbrändhet..tar fan kål på mig totalt..inget är roligt längre..orkar inte ens le för fem öre längre..jobbigt att till och med tvinga i sig mat då man inte ens är...

Av tobbe bergman - 27 januari 2012 14:21

Precis som jag pratat om tidigare så vet vi ju att kost tillskott är som ett sandkorn i sahara öknen och att det är för att lura människor på pengar. Vanlig mat räcker för oss naturligt tränande. Tänker ej prata mer om det då det blir för mycket uppr...

Av tobbe bergman - 26 januari 2012 08:58

För att komma på hur jag tränade förr eller vilket upplägg som fungerade bäst för mig för att öka mest i storlek så tog det sin tid. Var tvungen att titta igenom alla mina träningsanteckningar från förr och till slut efter all ansträngning kom jag ti...

Ovido - Quiz & Flashcards