tobbix

Direktlänk till inlägg 6 september 2011

listen to your body!

Av tobbe bergman - 6 september 2011 12:29

Träna när du är helt utvilad och känner dig helt återställd..Träna varje muskelgrupp en gång i veckan är max för oss som tränar naturligt med vissa undantag om du har mycket stress inom dig..stress bryter ner dina muskler i stället för att bygga upp dem ..Så det kan ta längre än en vecka ibland att bli helt återställd..försök att leva ditt liv med att inte tänka så mycket och undvik för guds skull stressen..Stressen påverkar dig mer än vad du tror ..

Lever du hälsosamt och så naturligt som möjligt så är du god väg mot din drömkropp..Människor har så bråttom med att komma i form att de i stället kraschar i stället för att nå sitt mål..det tar flera år att få en perfekt fysik..Tränar du naturligt dessutom så kan du max lägga på dig 1 kg muskler ungefär om året..det syns mer än du tror om det bara är muskler..Personer som vräker i sig kalorier dygnet runt och säger de ökat upp till 10 kg i muskler naturligt kan jag då säga att ca 9 kg av dem kilona är vatten, luft och fett..

Du behöver inte ligga på hundratals kalorier över ditt vanliga intag för att bygga muskler.. det räcker i stort sett med en ökning på 200 kalorier egentligen..Och ja det går att bulka utan att bli fet..jag har haft problemet förr att tro man måste vräka i sig mat men man lär sig med tiden och erfarenheten..Allt handlar om att äta så ren föda som möjligt dvs mycket frukt och grönt, potatis,ris och pasta, kött , fisk och fågel,ägg, olivolja och vatten och så vidare..

Undvik friterat, färdig rätter, socker, godis,läsk ,pizza och så vidare ..En gång i veckan hade jag rekomenderat att ta en bit pizza eller något lite ohälsosammare för att inte ledsna men resten får du faktiskt leva rätt strikt..låter det det svårt..självklart men jag lovar efter ett par veckor med en hälsosam kost så vänjer sig kroppen och du vill inte veta av något annat.. tro mig..

Du behöver inte äta hur många ggr om dagen heller.. ät tills du är mätt ..ät 3 max 4 ggr per dag ..det räcker.. 3 ggr per dag frukost, middag och kvällsmat räcker långt ..tro mig..

Nu till de som gillar att festa så sluta läs nu i så fall :) Alkohol får ni undvika helt och hållet tyvärr..Låter svårt men antingen vill ni nå halva målet eller hela målet till en perfekt fysik..En fylla bryter ner i stort sett upp till 2 veckors träning..så tänk så här är det kul att ha slitit hårt i gymmet i 2 veckor och sedan så är allt bortkastat.. nej tror inte det..Finns viktigare saker än alkohol och din fysik kommer tacka dig det lovar jag..

Visst så kan man äta 4 ggr per dag vilket jag personligen gör men det fjärde målet är i stort sett ett litet återhämtningsmål efter träningen i form av en proteindrink och en banan eller russin till pga att det tar en stund innan jag äter middag..Men vet ni med er att middag och sådant är klart hemma så kan ni i lugn och ro åka hem och äta den i stället..

Ska även nämna lite om protein.. är du naturlig så räcker det i stort sett med 90 gram per dag.. låter otroligt lite men tro mig det funkar.. mer är inte bättre ..att hälla i dig ex proteinpulver runt 50 gram så kommer hälften av det komma ut i urinen eller så fiser du ut det :) Kroppen kan bara ta upp 25-30 gram per tillfälle och det kan vara att bra att veta..

Är för tillfället sjukskriven för utmattning från mitt jobb så träningen går inte så bra..gymmat i 2 veckor sen över 1 års uppehåll..men det gäller att ha tålamod..det viktigaste när det gäller byggning är att ha tålamod och låta det ta tid för tid det tar det och ännu längre tid tar det om du inte följer de tipsen jag nämn ovan..

Ne nu blir det ut i solen och njuta lite..gäller att passa på innan sommaren är helt borta :) ha en kanondag alla goda vänner :)

 
 
Marine

Marine

22 september 2011 22:08

Det låter väldigt vettigt det där med ren och naturlig mat, lagom med protein och lagom av... allt egentligen. Men det är en sak som jag inte riktigt förstår.

Du säger att man måste "skynda långsamt" med träningen, för att få resultat. Men kolla bara på sofilindberg.myshowroom.se

Hon har tränat hårt som satan, 10-15 pass i veckan sen hon var 16-17, med inslag av vissa viloperioder (och förmodligen 1-2 hela vilodagar i veckan) och se hur vältränad hon är? Jag kan medge att det blir lite fanatiskt och galet att träna flera gånger om dagen, men jag tränar själv en hel del, ibland två gånger om dagen (dock 1-2 vilodagar i veckan med inslag av rask promenad). Men enligt din teori skulle detta inte ge resultat, eller hur menar du? För jag känner skillnad i både kondition och mitt yttre sen jag lade i växelspaken för cirka fem veckor sedan.

http://marinesummer.bloggplatsen.se

tobbe bergman

23 september 2011 00:37

Som jag påpekat tidigare i min blogg så är många fixerade vid andra atleter och fokuserar inte på sig själv..Utifrån vad jag kan se på henne så lever hon ett träningsliv fullt ut .jag dömmer ingen men många atleter som tävlar idag de flesta av den kör den snabba vägen..och går du på preparat så kan du förstås träna mer och oftare..Alla individer är olika och tränar du utan preparat naturligt så tycker jag absolut 2 pass om dagen är överlag för mycket vilket man senare kommer märka då reultaten uteblir.. jag har alltid ansett att mindre är mer..Kroppen återhämtar sig snabbare och resultaten kommer snabbare om du tillåter kroppen vila tills den är helt återhämtad innan nästa pass..På mig har det gett mig enorma resultat sedan jag drog ner träningen till ungefär hälften..det handlar inte om att slita ut kroppen utan att bygga upp den..Sedan när man hållt ett uppehåll under lång tid eller är nybörjare så kan man ofta få resultat snabbt då kroppen inte är van och då ev även av lite mer träningen men om man tittar långsiktigt och vill kunna hålla ångan uppe under hela sin livstid så rekomenderar jag dig att dra ner på träningen.. ett tips bara.. mvh tobbe ..ps: sen så kan du inte året runt gå runt med mejslade magrutor då det är ohälsosamt för kroppen så man måste tillåta sig lite off emellanåt..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tobbe bergman - 6 februari 2012 16:55

Till alla mina läsare: byter bloggplats till finest.se   Heter tobbix även där så bara att söka på sajten:) see you all there:) ...

Av tobbe bergman - 5 februari 2012 18:08

Ja då dök den bitande kylan upp då :) Kanske lite för kallt kanske då man fryser till is av att bara röra sig ute :) Men jag klagar inte för det har varit vindstilla och underbart soligt väder :) Tänk vad lite solsken kan göra ibland :)   Varit e...

Av tobbe bergman - 3 februari 2012 16:04

Sitter man vid köksbordet då med min feta mage som vägrar försvinna pga denna förbannade utbrändhet..tar fan kål på mig totalt..inget är roligt längre..orkar inte ens le för fem öre längre..jobbigt att till och med tvinga i sig mat då man inte ens är...

Av tobbe bergman - 27 januari 2012 14:21

Precis som jag pratat om tidigare så vet vi ju att kost tillskott är som ett sandkorn i sahara öknen och att det är för att lura människor på pengar. Vanlig mat räcker för oss naturligt tränande. Tänker ej prata mer om det då det blir för mycket uppr...

Av tobbe bergman - 26 januari 2012 08:58

För att komma på hur jag tränade förr eller vilket upplägg som fungerade bäst för mig för att öka mest i storlek så tog det sin tid. Var tvungen att titta igenom alla mina träningsanteckningar från förr och till slut efter all ansträngning kom jag ti...

Ovido - Quiz & Flashcards