tobbix

Direktlänk till inlägg 30 november 2011

Slösa inte bort onödiga pass

Av tobbe bergman - 30 november 2011 14:38

Jag har beskrivit i mängder hur man skall träna för att få så bra resultat som möjligt. Fortfarande så ser man hur de flesta tränar otroligt fel när de tränar. Hur man skall lägga upp split och set och reps har jag redan gått igenom så det får ni läsa om i tidigare inlägg. Även att kroppen behöver träna alla muskelgrupper för att växa totalt över hela kroppen vet ni också vid det här laget.


Ben exempel visst är den en stor muskelgrupp totalt set hela benet men själva framsidan är inte så stor egentligen. Sen så använder du benen och vaderna varje dag du rör på dig så de behöver inte massvis med träning som alla tidningar säger. Mina ben är de musklerna på min kropp som är bäst utvecklade och de underhållstränar jag bara och det räcker då man använder dem dagligen. 3 set benpress, 3 set lårcurl baksida och 3 set vadpress räcker gott och väl en gång i veckan så länge du äter perfekt, vilar perfekt och det viktigaste av allt kör slut på muskeln i varje set och kör dina set med perfekt teknik.


Allt handlar om hur mycket krut du lägger i varje set och verkligen fokuserar till max och då behöver du väldigt lite träning. Träning ger en viss stress så stressa inte inombords samtidigt som du tränar då detta bryter ner ännu mer.


Det jag ofta stör mig på i gymmen är även de som tränar alla möjliga konstiga isoleringsövningar för o finputsa som de säger. Det är ingenting du behöver som en naturligt tränad individ så vida du inte tävlar på elitnivå i byggning och behöver lite extra konturer. Många säger men latsdrag och chins tar inte på baksida axlar. Det gör de visst och otroligt mycket. Kör du perfekt teknik i dina ryggövningar så aktiveras baksida axlar gott och väl och du behöver inte köra en övning extra för dem. Den muskeln är så otroligt liten så ryggträningen räcker gott o väl för dem.


Kör du pressövningar så aktiveras triceps mer än du tror även om du försöker koppla ur den så mycket det går. Detsamma gäller biceps i din ryggträning. Mina triceps har alltid växt som ogräs och jag kör endast 1 set i veckan för dem. Det räcker gott och väl med den 3 spliten jag nämnt i tidigare inlägg. Biceps tränar jag max 3 set i veckan totalt. De växer bra på mig med den siffran. Du skulle till och med klara dig långt på 1-2 set i veckan om du lägger ordentlig fokus på dem i dina set.


Så lite träning räcker om du väljer rätt övningar. 3 set i kabelhissen är inte att rekomendera. Även att en del kör både smalt o brett o tror att de skall akitvera muskeln på annat sätt är också bortkastad tid. Muskeln löper rakt i alla fibrer. Bästa bicepsövningen kommer alltid att vara skivstångscurl med rak stång. Vad än alla säger till dig så tro mig när jag säger detta. Där kan du ge muskeln mest överbelastning än någon annan övning för just biceps. Kom ihåg liten muskel och du använder dem dagligen så varför inte träna dem mindre. Det ger mer och inte 3 övingar biceps och 4 set i varje. Det kommer aldrig någonsin få dina biceps att växa utan kommer bara göra dig övertränad dag in och dag ut.


Träna smart och hårt.


Lycka till vänner :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tobbe bergman - 6 februari 2012 16:55

Till alla mina läsare: byter bloggplats till finest.se   Heter tobbix även där så bara att söka på sajten:) see you all there:) ...

Av tobbe bergman - 5 februari 2012 18:08

Ja då dök den bitande kylan upp då :) Kanske lite för kallt kanske då man fryser till is av att bara röra sig ute :) Men jag klagar inte för det har varit vindstilla och underbart soligt väder :) Tänk vad lite solsken kan göra ibland :)   Varit e...

Av tobbe bergman - 3 februari 2012 16:04

Sitter man vid köksbordet då med min feta mage som vägrar försvinna pga denna förbannade utbrändhet..tar fan kål på mig totalt..inget är roligt längre..orkar inte ens le för fem öre längre..jobbigt att till och med tvinga i sig mat då man inte ens är...

Av tobbe bergman - 27 januari 2012 14:21

Precis som jag pratat om tidigare så vet vi ju att kost tillskott är som ett sandkorn i sahara öknen och att det är för att lura människor på pengar. Vanlig mat räcker för oss naturligt tränande. Tänker ej prata mer om det då det blir för mycket uppr...

Av tobbe bergman - 26 januari 2012 08:58

För att komma på hur jag tränade förr eller vilket upplägg som fungerade bäst för mig för att öka mest i storlek så tog det sin tid. Var tvungen att titta igenom alla mina träningsanteckningar från förr och till slut efter all ansträngning kom jag ti...

Ovido - Quiz & Flashcards