tobbix

Direktlänk till inlägg 23 november 2011

My hole natural thing

Av tobbe bergman - 23 november 2011 13:21

Alla kroppar och individer är så klart olika hur mycket man orkar prestera men det schemat jag nu kör på passar alla de som tränar utan doping vilket jag även påpekat tidigare..ska nu beskriva här nedan exakt hur min träningsvecka ser ut från mån-sön där jag beskriver exakt vad jag äter , hur mycket jag rör på mig och hur mycket jag tränar och vilar. Detta upplägg har visat sig fungera fruktansvärt bra för mig men kanske inte för alla men som sagt detta upplägg är det mest effektiva jag kört på i flera år och det är detta upplägget jag alltid kommer tillbaka då det givit mig de bästa resultaten och varför ändra på något som fungerar. Otroligt lite träning så det gäller att ha otroligt gott tålamod för de som är vana att träna mycket.


MÅNDAG:  Bröst : Hantelpress 2 set  maskinpress 2 set

                Triceps: Press över huvudet 3 set

                Vader: Stående press i smith maskin 3 set


                Frukost: Havregrynsgröt 1 portion / 3 ägg och ett stort glas vatten med en multivitamin tablett

                Efter träning: 1 banan  ( Nej du behöver inte protein då det fortfrande finns i dina blodbanor sen frukost

                Middag: Kyckling 4 st små innerfile, Fullkornsris halv tallrik+lite sockerfri ketchup eller soya , 2 broccoli.

                1 stort glas vatten.


                 ( vi behöver mer kolhydrater efter träningen och inte mer protein då vi inte går på doping ).

                Kvällsmat: Halv tallrik med mellanfil/ musli, 1 burk makrill i tomatsås och 1 glas vatten.

                1 frukt mellan alla dessa måltider om jag känner mig lite små sugen på något.

                Under träning: Vatten.


TISDAG:   Vila och maten ser exakt likadan ut på vilodagar så absolut ingen skillnad här då det är dagarna efter

               träningspasset du måste vara extremt noga med vad du äter för att få så bra resultat som möjligt.

               Promenerar här 40- 60 min i olika lutning ute i naturen.


ONSDAG:  Rygg : Latsdrag 3 set   Rodd med v-handtag 3 set

               Biceps: Skivstångscurl 3 set

               Baksida lår  3 set


TORSDAG: Vila och promenerar här 40 -60 min i olika lutning i naturen.


FREDAG:   Framsida lår:  Benpress 4 set (2 set brett och 2 set smalt )

                Axlar:  Press framför huvudet 2 set, press bakom huvudet 2 set och 2 set baksida axlar i cable cross

                           sittande på huk.

                Mage:  Benlyft  3 set


LÖRDAG:  Vila och promenerar här 40-60 min i olika lutning i naturen. På träningsdagar i gymmet så brukar även

               ibland ta ett extra mål 1 timme innan läggdax i form av en burk keso. Här på lördagen brukar jag köra

               min ätardag på kvällsmålet och då kan det bli pizza, hamburgare, godis eller chips fast i rimliga mängder.


SÖNDAG:  Vila helt och hållet men maten är fortfarande desamma. Ren och skön avslappningsdag kan man säga.



Detta är exakt så jag kör vecka efter vecka och år efter år. Ändrar inget som fungerar. Simpelt enkelt och basic.


Bidrar med en gammal bild på mig för några år sedan då jag var i hyfsad deffad form:)


 



           

               

               

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tobbe bergman - 6 februari 2012 16:55

Till alla mina läsare: byter bloggplats till finest.se   Heter tobbix även där så bara att söka på sajten:) see you all there:) ...

Av tobbe bergman - 5 februari 2012 18:08

Ja då dök den bitande kylan upp då :) Kanske lite för kallt kanske då man fryser till is av att bara röra sig ute :) Men jag klagar inte för det har varit vindstilla och underbart soligt väder :) Tänk vad lite solsken kan göra ibland :)   Varit e...

Av tobbe bergman - 3 februari 2012 16:04

Sitter man vid köksbordet då med min feta mage som vägrar försvinna pga denna förbannade utbrändhet..tar fan kål på mig totalt..inget är roligt längre..orkar inte ens le för fem öre längre..jobbigt att till och med tvinga i sig mat då man inte ens är...

Av tobbe bergman - 27 januari 2012 14:21

Precis som jag pratat om tidigare så vet vi ju att kost tillskott är som ett sandkorn i sahara öknen och att det är för att lura människor på pengar. Vanlig mat räcker för oss naturligt tränande. Tänker ej prata mer om det då det blir för mycket uppr...

Av tobbe bergman - 26 januari 2012 08:58

För att komma på hur jag tränade förr eller vilket upplägg som fungerade bäst för mig för att öka mest i storlek så tog det sin tid. Var tvungen att titta igenom alla mina träningsanteckningar från förr och till slut efter all ansträngning kom jag ti...

Ovido - Quiz & Flashcards