tobbix

Direktlänk till inlägg 15 november 2011

Aktiviteter av måtta/vänja kroppen

Av tobbe bergman - 15 november 2011 11:18

Kommer inte gå in så mycket på mängden träning då jag påpekat detta en massa ggr förrut. De som tränar på gym max antal dagar som räcker för en naturligt tränande dvs 3 ggr/vecka behöver självklart också motion. Vad många inte tror så bränner du ut dig lika lätt här om du inte passar dig. Jag brukar säga att motionera lika många dagar som du tränar och inte mer dvs varannan dag.


Det bästa är att träna mån/ons/fre styrka och vila resterande dagar. Konditionen dvs cardion kör du emellan dessa dagar dvs tis/tors/Lör. Söndagen vilar du helt och hållet från all form av träning. Styrka räcker med max 45 min. Mer behövs inte. Absolut max är 1 timme då mer bara bryter ner dina muskler ännu mer och ökar kraven på återhämtningen av både nervsystem och muskler.


Även motionen kan många överdriva otroligt mycket i tron att de snabbare ska bli i form men då de egentligen trampar vatten och bränner ut sig i stället och drabbas av överträning. Då kommer du aldrig varken tappa fett eller bygga muskler i större grader. Man skall orka mentalt år in och år ut och då håller inte överdriven träningsmängd. Det är just därför många tillbringar större delen av sitt liv utan träning och motion för att de inte orkar helt enkelt. De kör ett par hårda månader mot sommaren i tron att de ska bli i form. Så snabbt går det inte. Du måste hitta formeln där du kan prestera bra år in och år ut utan att ta några länge uppehåll vilket du måste om du kör för mycket. Personer som tränar stenhårt i stort sett varenda dag vare sig det gäller cardio eller styrka kommer aldrig bli i toppform och särskilt inte om du kör utan doping.


Cardion räcker med max 30-40 min promenader i normalt tempo med varvad lutning. Du behöver inte stressa och utföra det så snabbt som möjligt. Som jag påpekat tidigare så är det regelbundheten och det är inte förrän du orkar träna år in och år ut de riktiga resultaten kommer och inte att träna då och då som många tror för då kommer man ingen vart. Mina träningstips om mat, cardio och styrka gäller enbart naturligt tränande människor som inte tar doping. Följer ni alla mina tips i min blogg jag diskuterat månad efter månad så kommer ni få otroligt bra resultat. För de som fortfarande väljer att vara kriminella , få biverkningar och få försvinnande muskler vid nedläggning av preparaten och vattninga muskler med enbart kvantitet för dem gäller så klart andra träningsupplägg och tips. Det delar jag inte med mig av här utan det är för dem helt enkelt. Bygg med kvalitet i stället och muskler som sitter kvar som du byggt upp naturligt.


Även maten vet ni vid det här läget då jag även tagit upp detta massvis med ggr tidigare. Tar du det lugnt med minimalt med stress, lagom träning och cardio behöver du inte så mycket mat som du tror. Det räcker absolut med 3 måltider per dag och däremellan frukt som mellanmål om man blir hungrig. Lagom portioner tills du blir mätt och belåten och inte tills du blir proppmätt och knappt kan stå upp. Chanserna är bara att du lägger på dig fett om du överdriver maten. Sanningen är även att ju äldre du blir och när du tränat ett par år så svarar kroppen inte längre på för mycket mat. Överskottet blir oftast fett i stället. Du kan endast ligga på lite mer överskott om du är nybörjare eller är i tonåren och fortfarande växer men inte annars. Som ni även vet att ju mer fett vi har på kroppen ju mer energi har kroppen att jobba med och du bygger samtidigt svårare muskler eller att bli av med fett.


Jag personligen är ingen amatör när det gäller träning, cardio och kost. Skulle aldrig påpeka saker som inte ger resultat. Detta är utvärderat genom flera år av träning. Jag har utvärderat vad som funkar och vad som inte funkar. Jag har offrat otroligt många år av misstag som gjort att jag övertränat mig och helt enkelt inte fått de resultat jag velat ha. Jag har överdrivit både träning, motion och kost och inte kommit någon vart med resultaten. Det är först nu som jag verkligen känner att träningen är på väg mot rätt håll pga att jag nu verkligen kör så man skall köra när man är naturligt tränande och inte använder doping.


Då jag haft ett otroligt långt uppehåll som jag påpekat så kommer det ta ett par år innan jag är i absolut toppform men det är värt att vänta tycker jag då jag vill ha min träning som livstil och inte något som utförs ett par månader om året som förrut. Så hoppas ni följer min utveckling månad efter månad och år efter år så kommer ni få se hur lång tid och tålamod man måste ha för att bli vältränad som naturlig. Har börjat få otroligt bra resultat på kort tid tack vare genom ett bra upplägg. Är rätt liten och tunn just nu och det kommer jag vara i flera år men jag kommer bli mer och mer vältränad. Jag kommer vara ett exempel på att man kan vara liten och i otroligt bättre form än de som är stora med mycket muskler. Mycket mer imponerande tycker jag och du orkar mer med ett par kg lättare på din kropp. Titta på Börje salming, Ingemar stenmark med flera som är otroligt tunna men i sådan form många självklart skulle vilja vara i.


Bifogar även en gammal bild på mig en sommardag för ett par år sedan :) Ha en underbar dag alla fina vänner och var rädda om mer och träna på för det gör jag :) Var glad och le åt varandra :) peace tobbix :)


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tobbe bergman - 6 februari 2012 16:55

Till alla mina läsare: byter bloggplats till finest.se   Heter tobbix även där så bara att söka på sajten:) see you all there:) ...

Av tobbe bergman - 5 februari 2012 18:08

Ja då dök den bitande kylan upp då :) Kanske lite för kallt kanske då man fryser till is av att bara röra sig ute :) Men jag klagar inte för det har varit vindstilla och underbart soligt väder :) Tänk vad lite solsken kan göra ibland :)   Varit e...

Av tobbe bergman - 3 februari 2012 16:04

Sitter man vid köksbordet då med min feta mage som vägrar försvinna pga denna förbannade utbrändhet..tar fan kål på mig totalt..inget är roligt längre..orkar inte ens le för fem öre längre..jobbigt att till och med tvinga i sig mat då man inte ens är...

Av tobbe bergman - 27 januari 2012 14:21

Precis som jag pratat om tidigare så vet vi ju att kost tillskott är som ett sandkorn i sahara öknen och att det är för att lura människor på pengar. Vanlig mat räcker för oss naturligt tränande. Tänker ej prata mer om det då det blir för mycket uppr...

Av tobbe bergman - 26 januari 2012 08:58

För att komma på hur jag tränade förr eller vilket upplägg som fungerade bäst för mig för att öka mest i storlek så tog det sin tid. Var tvungen att titta igenom alla mina träningsanteckningar från förr och till slut efter all ansträngning kom jag ti...

Ovido - Quiz & Flashcards