tobbix

Direktlänk till inlägg 10 november 2011

chocka kroppen-bullshit !

Av tobbe bergman - 10 november 2011 09:42

Precis som i föregående inlägg så är det bara de som tar massa olagliga preparat som anabola steroider som kan träna i stort sett hur de vill och variera sin träning hur mycket som helst med diverse olika övningar och pass. De växer i alla fall.


För oss som kör naturligt och vill bygga muskler på naturlig väg så kan du inte chocka dina muskler för att växa. Massvis med tidningar och kost gurus lurar massvis med människor varje dag med dessa falska påståenden. Jag ser även idag massvis med personliga tränare som även dem anser man måste lura kroppen varje pass för att få musklerna att växa. Du kan inte lura musklerna för att växa punkt slut. Många varierar sin träning för att få mer motivation men det kommer inte bygga muskler bättre. Rent av sämre kommer det få dig att lägga på dig muskler.


Förr i tiden fanns det inga konstiga träningsmetoder utan man visste att det enkla funkade bäst. En muskel växer av överbelastning och progression punkt slut. Förstå detta. Börjar du variera din träning varje pass kommer det aldrig att hända något med dina muskler. Tro mig.


Mitt bästa råd är att köra samma pass , samma ordning och samma övningar dag ut och dag in. Försök att öka repsen eller vikterna varje pass och du kommer bli stor och stark snabbare än om du hade försökt köra olika varje pass. Kom ihåg allt handlar om progression och överbelastning.


Seten bör även dem vara lika antal varje pass då mer träning bara ökar kraven på återhämtning vilket tiden absolut inte räcker till. Ett gott råd för att orka mentalt år efter år med tunga vikter som verkligen bygger muskler så måste du ha tillräcklig med vila för att orka öka varje gång. Du blir inte starkare eller större förrän dina muskler och nervsystem är helt återhämtat. Börjar du bli svagare så är oftast felet pga för lite vila eller för lite mat.


Ligg på mellan 4-8 reps i varje set och försök öka vikterna mellan varje set om det går och kör strikt och korrekt med rätt muskel som skall tränas.


Kör aldrig någonsin mer än 2 övningar per muskelgrupp och vecka. Antalet set ska ligga på max 6 set per vecka och muskel. Alltså endast 3 set per övning och totalt 6 set. Alltså max 6 set för bröst, 6 set för rygg och så vidare. Detta upplägg får en att kunna ha max instensitet och styrka hela passet igenom utan att bli trött mot slutet vilket man oftast blir när man tränar för länge eller för mycket.


Testa att köra max 2 muskelgrupper per pass och lägg till kanske 3 set extra för en liten muskelgrupp per pass som ex traps eller mindre ofta bortglömda muskler.


Ni kanske där hemma sitter och skrattar åt detta upplägget nu då många oftast är vana att träna för mycket och tar efter anabola upplägg. De två största misstagen många gör för att inte utvecklas är överträning och att de äter för lite. Vila ordentligt och ät det du behöver. Testa detta upplägget i ett par månader så ska ni få se på riktiga resultat. Jag personligen har själv förr tränat för mycket och när jag sedan börjat med detta upplägget så är resultaten otroligt bra. Fruktansvärt bra.


Lyd dessa råd och jag lovar er otroliga resultat. Den första bodybuilding lärodomen är att ha tålamod. Muskler tar tid att bygga och att tappa fett tar också tid. Följ mina råd och det kommer gå så mycket snabbare.


Lycka till alla vänner :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tobbe bergman - 6 februari 2012 16:55

Till alla mina läsare: byter bloggplats till finest.se   Heter tobbix även där så bara att söka på sajten:) see you all there:) ...

Av tobbe bergman - 5 februari 2012 18:08

Ja då dök den bitande kylan upp då :) Kanske lite för kallt kanske då man fryser till is av att bara röra sig ute :) Men jag klagar inte för det har varit vindstilla och underbart soligt väder :) Tänk vad lite solsken kan göra ibland :)   Varit e...

Av tobbe bergman - 3 februari 2012 16:04

Sitter man vid köksbordet då med min feta mage som vägrar försvinna pga denna förbannade utbrändhet..tar fan kål på mig totalt..inget är roligt längre..orkar inte ens le för fem öre längre..jobbigt att till och med tvinga i sig mat då man inte ens är...

Av tobbe bergman - 27 januari 2012 14:21

Precis som jag pratat om tidigare så vet vi ju att kost tillskott är som ett sandkorn i sahara öknen och att det är för att lura människor på pengar. Vanlig mat räcker för oss naturligt tränande. Tänker ej prata mer om det då det blir för mycket uppr...

Av tobbe bergman - 26 januari 2012 08:58

För att komma på hur jag tränade förr eller vilket upplägg som fungerade bäst för mig för att öka mest i storlek så tog det sin tid. Var tvungen att titta igenom alla mina träningsanteckningar från förr och till slut efter all ansträngning kom jag ti...

Ovido - Quiz & Flashcards