tobbix

Direktlänk till inlägg 9 november 2011

återhämtningsdrycker

Av tobbe bergman - 9 november 2011 16:45

Vi som inte är några elitbyggare på absolut toppnivå har absolut inget behov av att dricka proteindrycker efter träningspassen eller i övrigt om du äter vanlig mat. Det är mer än dubbelt så viktigare för kroppen att få i sig kolhydrater efter träningen än protein. Äter du en bra balanserad måltid efter träningen hemma är det fullt tillräckligt.  Du behöver inte stressa i dig dem direkt efter passet utan du kan åka hem i lugn och ro. Nej du får inte sämre resultat för att du inte intar dem direkt efter passet men helst 60-90 min efter avslutat pass.


Känner du att du behöver energi efter passet så räcker det absolut med en banan efteråt medans du väntar på att få i dig huvudmåltiden hemma. Protein är helt onödigt då kroppen tillverkar och skapar protein dagligen i våran kropp. Visst de behövs för att bygga muskler men de proteiner du äter i din frukost ligger kvar i kroppen i flera timmar så en protein tillskott efter träningen är totalt bortkastade pengar. Du kommer bara att få uppblåst mage och göra dig av med överskottet på annan väg.


Anledningen till att så många vill lura på vanliga motionerande människor tillskott är för att tjäna pengar. Alla tidningar som strör reklam om att köpa deras produkter. Det är en penga industri. Jag ska tala om för er varför elit byggarna tar det. Då de flesta byggare på elit nivå går på förbjudna preparat som anabola steroider så ökar det behovet jättemycket av protein. Därför måste de äta mer än en vanlig motionär. Det gäller även maten som helhet då de måste äta mycket mer även av kolhydrater och så vidare. Är du elitbyggare och går på dessa diverse preparat då kan tillskott av protein vara nödvändigt men för oss vanliga naturligt tränande individer så är det helt meningslöst.


Sluta gå på en massa strunt som inte fungerar. Ät vanlig mat. Frukost , middag och kvällsmat plus frukt som mellanmål då det är fullt tillräckligt för en balanserad kost. Tro inte du får bättre resultat för du tar massa kosttillskott där de beskriver att du blir större, får mer pump i musklerna med mera därtill. Följ mitt tips här och du kommer få minst lika bra resultat utan onödiga kosttillskott.


Ha en bra kväll mina vänner :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tobbe bergman - 6 februari 2012 16:55

Till alla mina läsare: byter bloggplats till finest.se   Heter tobbix även där så bara att söka på sajten:) see you all there:) ...

Av tobbe bergman - 5 februari 2012 18:08

Ja då dök den bitande kylan upp då :) Kanske lite för kallt kanske då man fryser till is av att bara röra sig ute :) Men jag klagar inte för det har varit vindstilla och underbart soligt väder :) Tänk vad lite solsken kan göra ibland :)   Varit e...

Av tobbe bergman - 3 februari 2012 16:04

Sitter man vid köksbordet då med min feta mage som vägrar försvinna pga denna förbannade utbrändhet..tar fan kål på mig totalt..inget är roligt längre..orkar inte ens le för fem öre längre..jobbigt att till och med tvinga i sig mat då man inte ens är...

Av tobbe bergman - 27 januari 2012 14:21

Precis som jag pratat om tidigare så vet vi ju att kost tillskott är som ett sandkorn i sahara öknen och att det är för att lura människor på pengar. Vanlig mat räcker för oss naturligt tränande. Tänker ej prata mer om det då det blir för mycket uppr...

Av tobbe bergman - 26 januari 2012 08:58

För att komma på hur jag tränade förr eller vilket upplägg som fungerade bäst för mig för att öka mest i storlek så tog det sin tid. Var tvungen att titta igenom alla mina träningsanteckningar från förr och till slut efter all ansträngning kom jag ti...

Ovido - Quiz & Flashcards