tobbix

Direktlänk till inlägg 1 november 2011

träningens lilla del och matens stora del

Av tobbe bergman - 1 november 2011 09:01

När vi tränar så bryter vi som sagt ner musklerna och träningen är ofta en väldigt liten del för att forma en perfekt kropp. Träningen tar inte mer än 45-60 min för ett pass. 3 ggr i veckan blir 135-180 minuter i veckan. Promenaderna ligger på mellan 90-120 min i veckan. Alltså max 5 timmar i veckan tar det att träna och motionera hårt. Är ju inte mycket tid för 5 öre. Vem som helst skulle ha råd att lägga den tiden på träningen.


Svårare än så behöver det inte bli och det är den enklaste biten till en perfekt fysik. Träningen är ju bara ca 20 % av det hela. 80 % av resultaten du får kommer från maten och vilan dvs all övrig tid du har över som är mycket mer tid än själva träningen. Vila ordentligt har jag pratat om tidigare och det vet ni redan om att det är viktigt och hur mycket ni bör träna som mest. Lägg ner varje dag tid till att äta bra mat och den mängden du behöver för att växa och återhämta dig maximalt. Inte bar de dagar du tränar ska du äta perfekt utan även de dagar du inte tränar. Många äter perfekt den dagen de tränar och sedan de dagar de vilar äter de skräpmat. Det kommer bara hindra din återhämtning och ge kroppen fel näringsämnen för att få den att växa maximalt.


Jag skulle rekommendera för att inte göra det allt för tråkigt så försök att äta nyttigt 6 dagar i veckan mån-lör. Gör söndagen till något speciellt och unna dig något annat men överdriv inte.


Nu förstår ni lite mer varför maten är mer än dubbelt så viktigare än träningen. En person som tränar halvdant men äter perfekt får bättre resultat än en person som tränar perfekt men äter för dåligt. Det kan vara värt att veta och ha i åtanke.


För mig är det vilodag i dag och kanske en rask promenad. Ha en underbar dag vänner :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tobbe bergman - 6 februari 2012 16:55

Till alla mina läsare: byter bloggplats till finest.se   Heter tobbix även där så bara att söka på sajten:) see you all there:) ...

Av tobbe bergman - 5 februari 2012 18:08

Ja då dök den bitande kylan upp då :) Kanske lite för kallt kanske då man fryser till is av att bara röra sig ute :) Men jag klagar inte för det har varit vindstilla och underbart soligt väder :) Tänk vad lite solsken kan göra ibland :)   Varit e...

Av tobbe bergman - 3 februari 2012 16:04

Sitter man vid köksbordet då med min feta mage som vägrar försvinna pga denna förbannade utbrändhet..tar fan kål på mig totalt..inget är roligt längre..orkar inte ens le för fem öre längre..jobbigt att till och med tvinga i sig mat då man inte ens är...

Av tobbe bergman - 27 januari 2012 14:21

Precis som jag pratat om tidigare så vet vi ju att kost tillskott är som ett sandkorn i sahara öknen och att det är för att lura människor på pengar. Vanlig mat räcker för oss naturligt tränande. Tänker ej prata mer om det då det blir för mycket uppr...

Av tobbe bergman - 26 januari 2012 08:58

För att komma på hur jag tränade förr eller vilket upplägg som fungerade bäst för mig för att öka mest i storlek så tog det sin tid. Var tvungen att titta igenom alla mina träningsanteckningar från förr och till slut efter all ansträngning kom jag ti...

Ovido - Quiz & Flashcards