tobbix

Alla inlägg den 5 februari 2012

Av tobbe bergman - 5 februari 2012 18:08

Ja då dök den bitande kylan upp då :) Kanske lite för kallt kanske då man fryser till is av att bara röra sig ute :) Men jag klagar inte för det har varit vindstilla och underbart soligt väder :) Tänk vad lite solsken kan göra ibland :)


Varit en mycket lugn dag idag och det fick bli spagetti och köttfärs sås till middag för tredje dagen:) Tröttsamt? Nej för den blev så otroligt god så de smakade underbart även tredje dagen :) Bra på mat är jag faktiskt om jag får säga det själv :)


Ibland tycker jag det är synd att så många människor slänger bort rester när man kan spara in och äta i flera dagar. Vi äter ju för att överleva och inte för att leva :) Självklart är jag en ekonomisk människa rakt igenom. Jag är inte snål jag är ekonomisk. Slösa är en enorm kostnad om man räknar ut det årsvis :) Du kan ex få ett par fina jeans för hälften så dyrt och som håller lika bra i kvalitet som de som är dubbelt så dyrare. Det vi betalar för idag är ju inte kvaliteten som många tror utan märket. Det är märket som kostar :)


I går gick en av mina favorit filmer på tv "million dollar baby" :) Clintan som är i 80 årsåldern visar fortfarande vilken oerhörd talang han har för manus och skådespel.


Filmen som går men honom i kväll " Gran torino" är också en av mina favoriter. Nyaste filmen med honom och jag kan säga så här att ha den energin och kroppen för den åldern är strålande. Han berättade i filmen igår att han inte kände sig gammal utan ung i kropp och sinne. Så man skall leva tycker jag. Det är bara kroppen som åldras men sinnet kan du hålla ungt livet ut vilket jag tycker är en enorm gåva :)


Även skrivit en ny hitlåt hemma som jag nynnat på hela dagen :) Ibland dyker hiten upp rätt som det är och då gäller det att skriva ner ackorden snabbt så man inte glömmer av dem :) Jag borde nog börja skriva lite mer nu känner jag då jag är uppe i 22 låtar som musiken är i stort sett klar till :) 2 album med andra ord :) Ska nog gå igenom låt för låt och börja skriva :)


Om jag skall va ärlig så tycker jag faktiskt jag blir snyggare ju äldre jag blir :) Som en riktig man eller hur skall man säga :) Så länge du tror på dig och intalar dig själv positiva saker varje dag så kommer du även känna dig positiv till både ditt inre och yttre:) Gud skapade just mig av en anledning och det är att jag skulle vara JAG :)Inte någon annan :) Så länge du lär känna dig själv så är du ingen annan än dig själv :)


Har alltid kännt jag  haft ett gott hjärta. Jag är en känslig person inombords men tycker det är en gåva då jag lätt känner hur olika människor mår. Jag älskar att arbeta med människor också för den delen. Man kan inte hjälpa alla men man hjälpa någon :) Skulle alla människor tänka den tanken kanske värden inte skulle vara så ond i vissa världsdelar där krig , svält och elände ständigt skördar offer som på räls :( 


Jag behöver inte mycket för att vara glad. Jag behöver inte rikedom. Jag är glad så länge jag har nära och kära runt omkring mig , tak över huvudet och mat för dagen. Spelar ingen roll om jag bara får ett mål om dagen då det finns de som får vänta i flera dagar innan mat. Vi i Sverige vet egentligen inte vad svält är då vi dagligen har tillgång till mat och dryck intalade min Farmor igen. Klok gumma :)


Alla ggr jag ser på bussen personer som inte kan flytta sig för de äldre eller hjälpa dem att komma på bussen är hemskt ibland. Själv är man ju omtänksam och hjälper dem alltid :) Så som du själv vill bli bemött och behandlad det är så du skall bemöta och behandla alla andra :)


Lyssnat på lite sommar musik så här på kvällskvisten. Det har blivit mest ledin. Sköna låtar :)


Nu önskar jag snart vår och sommar så det blir lite ljusare tider:) Varit mörkt länge nu och ingen sol :)


Har börjat tacka Gud mer för varje dag för att mitt liv går så bra :) Känns faktiskt bra ibland :)


Tack även för att "DU" är så underbar :)


Blev ingen promenad idag då det var för kallt idag :) Lite känslig kanske jag var :) I sådana här kalla tider skulle det vara skönt med ett varmt badkar och bada i timmar precis som när man var liten så händerna blev alldeles skrynkliga :)


Kanske borde jag utveckla lite mer hobbies som bygga modellflygplan eller köpa mig ett xbox ? Nja tror det har blivit för mycket stillasittande liv om man jämför förr då man alltid var ute i naturen :)


Blev konstigt nog kaffesugen idag men drack inget men ändå :) Konstigt kanske fick en flashback av de goda kaffebönorna från förr man fullständigt hävde i sig på arbetet :) Gott var det på den tiden :) Fast en kopp på ex helger kunder ju vara gott :) En ny kaffebryggare vore kanske nödvändigt då min snart rasar ihop då den är från 70 talet haha :)


Ne usch vad kallt det är min lägenhet idag :( Fryser ju ihjäl :( Sitter med dubbla tröjor och en stor filt :) En eldstad hade varit mysigt :) Det borde de installera i min lägenhet :) Badkar hade jag satt in här om det inte var så fruktansvärt dyrt. 1200 kronor och sen varmvattnet på det blir nog rätt så dyrt för en ekonom som jag :)


Ne nu har jag babblat för mycket känner jag. Skönt ibland att prata av sig lite :) Önskar alla fina människor en  underbar söndagskväll och särskilt "DIG" :)


hej svejs :):)

Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards